Cart 0

How to order/ FAQ

Språk/ language:

Det meste av webshop'en vår er på engelsk selv om nettbutikken er ment for det norske markedet. Dette er rett og slett fordi det er enklest å hente informasjon om hver enkelt vare/ utgivelse på engelsk og skulle vi oversatt alt til norsk hadde vi ikke hatt tid til annet.

Do you live in Norway, but don't speak Norwegian and have problems with how to order ? Just send us an email and we will work it out! 

Gjennomføre handel:

For å handle på nettsiden, finner du varen(e) du vil ha, velger antall og trykker på  "add to cart" som er plassert ved hver vare. Handlekurven oppe på høyre side vil da oppdatere seg. 

For å fullføre kjøpet, trykker du på ”Cart” øverst til høyre eller "View cart" i produktvinduet. Du vil her få to betalingsalternativer. Trykk "check out" for å betale med kredittkort eller "Paypal" for å betale med Paypal. Du kan også justere antall varer og slette titler før du betaler.

Betaling med kredittkort:

Hvis du ikke er logget inn, må du fylle inn navn, adresse og ev. kredittkortinformasjon. Har du planer om å handle hos oss med jevne mellomrom kan det være smart å registrere deg/ lage en konto hos oss. Du er ikke nødt til å registrere deg for å kunne handle hos oss, men det er en fordel. Da slipper du å skrive inn navn og adresse hver gang du handler, og du kan i tillegg holde deg oppdatert på nye og tidligere ordre.

Etter at betalingen er gjennomført, får du opp en ordrebekreftelse med et ordrenummer. Din bestilling er da mottatt hos oss og en kopi av ordrebekreftelsen sendes til din e-postadresse.

Betaling skjer automatisk ved bruk av kort eller Paypal, og varene sendes innen noen få dager, som regel innen 48 timer. Eventuelt kan du velge å få varene sendt i postoppkrav eller hente dem i vår butikk på Youngstorget (vi tar kontakt så fort varene er klare til henting da dette kan variere med alt fra ingen til opptil flere dager av lagringsmessige hensyn).

Priser:

Katakomben jobber kontinuerlig med å tilby de beste prisene på alle våre varer. 

Våre priser inkluderer merverdiavgiften (MVA), men ikke fraktkostnaden som kommer i tillegg per ordre. 

Merk at vi med jevne mellomrom kan endre prisene våre, og at dette kan skyldes eksterne forhold som endring av innkjøpspris. En vare kan også få endret pris når den blir tatt av en tilbudskampanje. Merk at vi enkelte ganger kan ha visse tilbud kun i vår fysiske butikk på Youngstorget. Dette innebærer at du ikke alltid vil finne nøyaktig de samme tilbudene i nettbutikken. Kampanjepriser kan gjelde kun så langt lageret rekker, eller kun innenfor en viss periode. 

Frakt/ porto:

Frakt blir lagt til din bestilling når du sjekker ut/ går til betaling. Alle bestillinger sendes fra vårt lager i Oslo. Henting av bestillingen din i butikken vår på Youngstorget er selvsagt fraktfritt (vi tar kontakt så fort varene er klare til henting da dette kan variere med alt fra ingen til opptil flere dager av lagringsmessige hensyn).

Siden vi er en liten bedrift som driver i en smal bransje har vi ikke kapasitet til å sende varer hver eneste dag. Vi kommer til å sende ut bestillinger 2 ganger i uken. Beregn alltid maks 5-7 dager før du har bestillingen din. Du vil alltid få en leveringsbekreftelse på e-post og etter at den er mottatt tar det som regel 1-3 dager før du har varene dine.

Merk at A-post og B-post dessverre ikke kan spores (Det er kun sporing på servicepakke eller levering på døren. Levering på døren er dessverre kun tilgjengelig enkelte soner i nærheten av Oslo).

Hvis størrelsen på ordren din overstiger 2 kilo, sendes den automatisk som servicepakke og kan spores. Du vil da motta sporingsnummer på e-post.

Mangler, feil eller skade:

Vi sender kun varer som er i ny/ ubrukt/ perfekt stand - og vi har svart belte i pakking av vinyl - så varene skal alltid komme fram til deg uten problem. Skulle det mot alle odds skje ett eller annet med pakken din, eventuelt at du oppdager at det er noe feil med varen du bestilte, så ta kontakt med oss på mail så prøver vi å løse saken med å sende deg enten en ny vare eller refundere betalingen din.

Lagerstatus:

Mer eller mindre alt du finner i nettbutikken vår er på lager, men mye av varene vi selger er i limited edition og vi har kun få antall på lager. Siden vi også driver en fysisk butikk ved siden av nettbutikken kan det være en del varer som du kun får kjøpt 1 stk av i nettbutikken. Dette er rett og slett for å sikre oss mot å selge mer enn vi har av en vare dersom den skulle bli solgt i butikken og nettbutikken samtidig.

Dersom varen ikke er på lager, vil varen være merket som bestillingsvare. Dette gjelder kun varer vi er midlertidig utsolgt for og som vi vet vi kan få tak i flere eksemplar av. Leveringstiden som oppgis på produktsiden og i ordrebekreftelsen vil da være et estimat. Denne leveringstiden er beregnet ut fra hvor lang tid den aktuelle leverandøren vanligvis bruker på å sende varen til oss.

Pre-order/ forhåndsbestilling:

Vi kan ikke garantere at du har pre-orders/ forhåndsbestilte varer akkurat på releasedato da vi også får disse varene tett opp mot release - noen ganger til og med på releasedato. Men, vi garanterer at pre-orders/ forhåndsbestillinger sendes ut senest på releasedato, med mindre forsinkelser fra leverandør oppstår.

Husk at dersom du bestiller både pre-orders og andre varer i samme bestilling, så sender vi alt du bestiller samlet (ikke i 2 forskjellige pakker). Det betyr at pakken din blir sendt ut etter siste releasedato på varene du bestiller.

Endre ordre eller avbestilling:

Vi kan dessverre ikke legge til varer, skifte ut varer eller utvide totalbeløpet på en ordre etter at du har betalt. Avbestilling er i utgangspunktet heller ikke mulig etter betaling da vi allerede kan være i gang med å pakke og sende varene dine, men ta kontakt med oss i åpningstiden til butikken (man-fre 15.30-18/ lør: 12-17) så snart som mulig etter bestilling er gjort så ser vi hva vi kan gjøre.

Bytting/ retur/ angrerett osv.

Vi er en liten butikk i en meget smal bransje så i utgangspunktet er det ganske problematisk for oss å drive med bytting/ retur osv. såfremt vi ikke har gjort noe feil med bestillingen din eller det har oppstått skader under transport. Vi er ikke Amazon og har ubegrenset med ansatte og ressurser og det holder ikke at du ikke likte musikken. Vi tar utgangspunkt i at du vet hva du kjøper og du som kunde kan ta utgangspunkt i at vi jobber profesjonelt med å gi deg bestillingen din på best mulig måte. Oppstår det allikevel noen problemer med bestillingen din så ta kontakt med oss på mail - så finner vi alltids en løsning.

Sikkerhet og personvern:

Katakomben forplikter seg til å respektere og beskytte dine personlige opplysninger, og din personlige integritet, i henhold til gjeldende lover, bransjeregler og andre relevante normer. Vi behandler dine personopplysninger med største varsomhet og garanterer at dine kundeopplysninger utelukkende blir brukt av Katakomben.

Katakomben vil ikke videreformidle opplysninger om deg uten ditt samtykke med mindre dette følger av lovgivningen, hvis det blir krevd i forbindelse med at du har bestilt et produkt eller hvis Katakomben anser at det kreves for å beskytte og forsvare rettigheter eller eiendom som tilhører oss.

For å forhindre uvedkommende adgang, og for å sikre riktigheten av informasjonen, benytter vi oss av kryptering når sensitive opplysninger (f.eks. opplysninger om kredittkortnummer) behandles. 

Alle transaksjoner som blir foretatt på nettsiden sjekkes av Nets (Bankenes betalingssentral) eller PayEx. Vi overlater all behandling av kredittkortopplysninger til Nets eller PayEx. Det vil med andre ord verken lagres eller behandles informasjon knyttet til ditt kredittkort hos oss. 

Andre spørsmål? Ta kontakt med oss på mail: katakombenoslo@gmail.com eller ring oss i butikkens åpningstider (man-fre 15.30-18/ lør: 12-17) på tlf: 913 47 424 Vennligst ikke ring oss utenom butikkens åpningstid da vi som regel er på festival, konsert eller henger på Kniven.

CUSTOMERS OUTSIDE NORWAY

Please be advised that this webshop is only open for Norwegian customers! Orders from outside Norway will not be accepted through this webshop! The prices, system and postage is set up for orders inside Norway only! If you live outside Norway and want to order something from this webshop, please contact us through email or Facebook first.